Pàgines

dimarts, 16 d’agost del 2011

Camuflatge

Si anteriorment us vaig ensenyar el Tacó, peix pleuronectiforme, les següents fotos i vídeos mostren la capacitat de camuflatge d’altres animals marins. En aquest cas veureu un vídeo d’una sèpia i unes fotos d’un llenguado i un pop. De fet el llenguado i jo vam tenir una forta baralla fins que va caure a les meves mans (juajuajua) i al meu plat. Tot per intentar fer-ne un vídeo que no vaig aconseguir. Aquests dies intentaré molestar-ne un per gravar-lo, però enteneu-me , estan tant bons que per poc que es posen a tir..... És curiós, mentre la gent està per la platja  jugant amb la pilota o amb els matalassos de plàstic no són conscients de la vida i el menjar tant bo que poden aconseguir amb un punxó, sols has de saber seguir-ne les petjades.

La sèpia sembla una pedra més.


On està el llenguado? Intenteu buscar els ulls. Ampliar la foto us ajudarà.

El que sí podeu imaginar és on va acabar.


Un dels altres animals que es sap camuflar, sobretot amagar molt bé, és el pop. Aquí un pop que em vaig trobar amagat entre les roques. Només se li veuen ulls i el que sembla una pota.


Per cert, el pop té extremitats, algun alumne he tingut que, en un examen de carrera, et diu que el pop (octopode : vuit potes) no té extremitats. Imagino que anava per tema de l'esquelet i es va confondre. És impresionant com poden adaptar la forma. Com podeu veure a la imatge, el pop, que no té pinta de ser molt gran, s'adapte perfectament al petit forat que ha trobat entre les roques. Si aneu fent snorkel i trobeu unes pedretes tapant un forat en una roca, baixeu a fer un cop d'ull, pot ser un pop. Acostumen a tapar les entrades de casa eva i això els delata.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada